Viitorul cazarilor in orasul Craiova si in tara, dupa pandemie. Trenduri. Adaptari. Flexibilitate.
Ce este de facut de catre hotelieri ? Ce vor face clientii / turistii ?
1. Rezervare fara avans
Concret, daca un client / turist face o rezervare pentru cazare la un hotel sau o pensiune din Craiova, si apare presedintele tarii la TV si anunta ca nu mai putem iesi din casa, clientul / turistul sa nu fie nevoit sa plateasca un avans iar apoi sa aiba dificultati in a recupera banii.
Aici unitatile de cazare din Craiova trebuie sa isi modifice strategia de marketing, renuntand o perioada la a cere avans clientilor / turistilor, pentru a-si creste gradul de ocupare.
Exista intr-adevar un risc, acela ca turistul / clientul neserios sa rezerve in acelasi timp la mai multe unitati de cazare si sa nu sufere nici o pierdere in caz de neprezentare ( no show ).
2. Anulare rezervare gratuita / restituire a sumelor
Aici este vorba de forta - majora pana la urma. Clientul / turistul face o rezervare, dar nu mai poate ajunge la hotel, sau e nevoit sa plece mai devreme, pentru ca apar restrictii de circulare datorita pandemiei.
3. Rezervari real-time
Ce inseamna asta? Inseamna ca foarte multi clienti / turisti vor face rezervari de pe telefonul mobil, din masina, de pe drum, chiar in ziua in care sosesc la unitatea de cazare. Ei vor gandi asa: am bani acum, e vreme frumoasa, am timp liber si nu sunt restrictii cu pandemia, de ce sa nu plec intr-o mini-vacanta imediat. Unitatile de cazare trebuie sa fie pregatite ( si sunt in cele mai multe cazuri ) sa isi primeasca oaspetii in cele mai bune conditii la orice ora din zi sau din noapte.
4. Hoteluri vs. Pensiuni vs. Unitati private
Din pacate statisticile si previziunile rezervarilor in perioada viitoare arata ca cele mai afectate vor fi Hotelurile. De ce? Pentru ca oamenii vor prefera locurile cel mai putin aglomerate. Asta se traduce prin migrarea celor care preferau hotelurile catre unitati de cazare similare, dar mai mici, cum sunt pensiunile. Clientii / turistii vor evita asadar zonele neutre cu multe persoane ( receptii cu lobby ca zone de asteptare, lifturile vor fi evitate ). Deci vor avea o crestere a gradului de ocupare unitatile cu numar mai mic de camere, unde riscul raspandirii unor epidemii este mai redus.
De exemplu boutiq-hotelurile vor avea de castigat, cele care au camere putine iar atentia este maxima pentru igiena, curatenie, intimitate, dezinfectare, evitarea supra-aglomerarii, etc.
5. Romanii renunta la concedii si vacante in afara tarii
Daca in ultimii ani 40% dintre romani isi faceau concediul in afara granitelor, iata ca, dupa pandemie, lucrurile vor lua o alta turnura. Bugetele familiale afectate de somajul tehnic dar si amanarea si anularea multor rezervari din vara acestui an 2020, vor determina o reorientare in ceea ce priveste concediile si vacantele romanilor.
Cu alte cuvinte, nu poti pleca cu bani putini la mii de kilometri distanta de casa, ca poate iti rupi o unghie pe acolo si nu ai bani de leucoplast, sau poate apare iar o stare de urgenta sau necesitate si astepti prin vama sau aeroport pana poti sa spui ...ufff .... in sfarsit ..... ce bine e acasa! Si vei zice la naiba cu concediile la turci, puteam sa stam pe aci mai aproape.
Ca si hotelieri cu ce mai putem iesi in fata concurentei ?
1. Prezenta in mediul on-line. Datele trebuie reactualizate Refresh general ( este un must have );
2. Fotografii actualizate si de calitate. Pozele de calitate ATRAG clienti, pozele slabe RESPING clienti;
3. Renovati. Investiti in sporirea confortului din camere.
4. Puneti in camere masti si dezinfectant de maini;
5. Faceti oferte bune last-minute, fara avans, fara riscuri pentru client / turist.