miercuri, 26 ianuarie 2011

Numarul de click-uri pana ce gasim solutia pentru cazare in Craiova

PORTALURI vs. SITE-URI MAI MICI, SPECIALIZATE

Sa consideram urmatorul caz:
Avem o unitate de cazare in Craiova (Hotel, Vila sau Pensiune) si, ca manager sau director de marketing, dorim sa ne facem cunoscuti si pe internet, pe site-uri specializate in turism, astfel incat sa avem un grad de ocupare cat mai bun pentru unitatea noastra de cazare. Fiind vorba de semnarea unui contract si de unele costuri, va trebui sa analizam care sunt site-urile care merita banii.

Cum vom proceda? Ce anume trebuie urmarit cand incepem colaborarea cu un site?
In primul rand trebuie stabilite cuvintele cheie targhetate. Altfel spus, ce cuvinte tastate pe Google mi-ar putea aduce cei mai multi clienti? Mai intai sa ne punem in locul unui client din celalat colt al tarii care nu a mai vizitat niciodata orasul Craiova si care trebuie sa isi caute cazare in orasul nostru.
Ce cuvinte ar tasta un astfel de client in cautarea lui pe internet?
Sa nu va inchipuiti ca acest client va cauta "Hotelul X" sau "Pensiunea Y" din Craiova. Exclus! Omul nu cunoaste nici lantul Hotelier Helin, nici nu a auzit de Emma Est si West sau de pensiunile Flormang!
 El va cauta si va accesa site-urile din prima pagina Google dupa cuvinte cheie precum "cazare craiova" sau "hoteluri craiova" sau "pensiuni craiova" poate "cazare ieftina craiova" fiind criza. Deci va folosi termeni generali. Daca este turist strain, va cauta "accommodation Craiova" cel mai probabil.
CONCLUZIA: Investitia este buna daca colaboram cu site-uri care se gasesc in prima pagina a celui mai important motor de cautare, Google, dupa aceste cuvinte cheie enumerate mai sus cu ghilimele (cazare craiova, hoteluri craiova, pensiuni craiova, cazare ieftina craiova, craiova regim hotelier).
Un alt parametru important care castiga din ce in ce mai mult teren in marketingul electronic, este NUMARUL DE CLICK-URI pe care un posibil client il face pana ce ajunge sa isi faca o rezervare la hotelul dorit. Site-urile mari, cu oferte de cazare la nivel national, necesita un numar destul de mare de click-uri din partea unui posibil client, pana la efectuarea rezervarii ferme. Acesta este un mare dezavantaj. Chiar daca traficul unui astfel de site este ridicat, numai o fractiune infima va cauta cazare in orasul Craiova.
Sa luam un exemplu: tastati pe Google "cazare craiova" intrati pe primul site cu oferte de cazare la nivel national si numarati click-urile date pana ce ajungem la numarul de telefon de la receptia hotelului JIU de exemplu. Este un numar surprinzator de mare de cate ori trebuie sa dam click pana la acest rezultat, corect?
CONCLUZIA: Este mult mai bine sa optam pentru colaborarea cu un site specializat, perfect targhetat,  de genul "cazare-orasulA.ro" decat cu un site de genul "Turism-General.ro" daca avem o unitate de cazare in orasul A.