joi, 31 iulie 2014

Ce isi doreste Google? O intrebare simpla, care insa da batai de cap webmasterilor..

Se stie faptul ca Google este motorul de cautare cel mai folosit in prezent. Din aceasta cauza multi webmasteri si specialisti SEO incearca din rasputeri sa-i descopere tainele si sa-i intre in gratii.
Dar ce inseamna sa respecti lista de cerinte a lui Google si sa nu violezi regulile impuse de acesta, atunci cand doresti sa promovezi un site?
Poate parea simplu la prima vedere: un site trebuie sa aiba continut de calitate, atat text, fotografii, dar si clipuri video (prezentari, tutoriale, etc). 
Cei care respecta regulile Google mai sunt numiti si white hat. Cei care incearca promovarea unui site prin metode neagreate de Google, risca penalizari grave, si sunt cunoscuti ca black hat.
De la an la an, algoritmul de calcul dupa care Google indexeaza site-urile pentru a le afisa in prima pagina, devine din ce in ce mai sofisticat. Page Rank-ul unui site reprezinta reputatia unui site, masurata in special prin linkurile care trimit catre site: teorietic, cu cat mai multe linkuri duc catre un site, cu atat mai mare este Page Rank-ul site-ului respectiv. Bine-inteles ca webmasterii si specialistii SEO au abuzat de acest criteriu petrnu a obitne un PR cat mai ridicat in cel mai scurt timp, prin cumparare de linkuri, schimb reciproc de linkuri, postare de comment-uri pe forumuri si bloguri, avand in semnatura link catre site-ul lor, s.a. 
Google a schimbat si aici regulile. Intrebarea care s-ar pune, ar fi: de ce nu agreeaza Google cumpararea de link-uri sau publicitate pe alte site-uri?
Raspunsul celor de la Google a fost urmatorul: daca cineva cumpara postarea unui link sau banner in cadrul altui site, acest lucru trebuie dezvaluit userilor site-ului respectiv, prin folosirea termenlor 'sponsorizat' sau 'publicitate' , astfel incat userii sa stie ca acest link sau banner este platit. Ceva similar felului in care apar anunturile in cautarile Google platite prin programul Ad Words.
Inginerii de la Google au fost intrebati  daca ei schimba atat de frecvent regulile pentru a determina web masterii sa cumpere programe Ad Words. Raspunsul lor a fost ca singurul interes este ca utilizatorul final, cel care da search pe Google, sa fie multumit de rezultatele gasite. Cumpararea de pachete Ad Words nu ajuta in nici un fel din punct de vedere SEO, la fel cum nici necumpararea de pachete Ad Words, nu afeceteaza in vreun fel nivelul de indexare a unui site.