Decaderea motorului de cautare Google va veni in primul rand de la nedreptatea care se face prin reclama platita pe motor de cautare si, bineinteles, decaderea va veni si datorita concurentei - concurenta care, din fericire pentru noi, nu doarme niciodata!
Ca sa inteleaga toata lumea despre ce este vorba si de ce Google nedreptateste oamenii atunci cand accepta ca altii sa plateasca anunturi platite:
Sa comparam Google cu un campionat de culturism.
Adevaratii sportivi culturisti isi maresc masa musculara in vederea participarii la concursuri prin: exercitii fizice regulate cu greutati mari si repetari putine, exercitii facute pe grupe de muschi, alimentatie foarte bine echilibrata si calculata, ore impuse de somn (fara nopti nedormite), consum ridicat de proteine si lichide (lapte, carne, oua, etc.), ore de inot la piscina, bai de soare, sedinte de sauna.Cu alte cuvinte, ADEVARATII SPORTIVI CULTURISTI MUNCESC SI FAC SACRIFICII.
Pe de alta parte, cei care sunt interesati mai mult de medalii si premii in bani, falsii culturisti, prefera sa plateasca pentru steroizi si alte substante anabolizante aflate la limita legii, pe care le consuma cu scopul clar ca in decurs de 6 luni sa arate ca un culturist adevarat. Ba mai mult, acesti falsi culturisti care ''infloresc'' repde, si care au o cariera foarte scurta, reusesc uneori sa fure medaliile unor sportivi adevarati.
Pe de alta parte exista, deci, VANATORII DE PREMII SI MEDALII CARE DAU ''SPAGA'' CA SA FIE PRIMII PE PODIUM - FALSII CULTURISTI.
Acelasi lucru face si Google: un site la care s-a muncit timp de 7-8 ani pentru promovare si care ocupa un bine-meritat loc 2 pe ''podium'', dintr-o data se trezeste pe pozitia a 6-a, fiind detronat de platitorii de ''spaga'' sub forma unor anunturi platite Ad Words, de catre companii mari precum Booking.com.
Stim cu totii ce efort necesita promovarea CORECTA / ORGANICA a unui site: informatie actualizata periodic cu text, fotografii, clipuri video, site-ul trebuie sa respecte peste 300 reguli SEO, link building cu alte site-uri din aceeasi nisa, si multe-multe alte reguli impuse de Google.
Si, dupa ce te zbati sa respecti si sa intuiesti aceste sute de variabile SEO pe care chiar Google nu le face publice, te trezesti ca tot el, Google, vine si zice ''Mda...Ai o pozitie buna pe locul al 2-lea cu CTR de 30-40%, dar uite am niste ''pile'' care au dat ''spaga'' si vor fi deasupra ta pe ''podium'' asa incat, fraiere, multumeste-te cu un CTR de 3-5%''
CTR este numarul de click-uri pe un site dupa anumite cuvinte cheie. De exemplu dupa cuvintele cheie ''cazare craiova'' sunt 2000 de afisari, dar numai 10% ajung pe site-ul tau. Asta inseamna un CTR de 10% si el creste daca ai locul 1 sau 2 pe podium, la 40-50% sau mai mult si scade daca cobori de pe podium. Ideal CTR=100%.
CONCULZII DESPRE GOOGLE:
1. GOOGLE A DEVENIT PREA MARE PENTRU A MAI FACE AFACERI CORECTE! GOOGLE ISI BATE JOC DE WEBMASTERI, CEI CARE SUNT CELULA DE BAZA A ACESTUI MOTOR DE CAUTARE - ei dezvolta si intretin site-uri pe munca si cheltuiala lor. Fara site-uri, Google este zero!
2. NU ESTE DE AJUNS CA TREBUIE SA PLATESTI CA SA ITI FACA O FIRMA UN SITE PROFESIONAL SEO FRIENDLY SI SA PLATESTI HOSTING AN DE AN.
NU ESTE DE AJUNS CA TREBUIE SA MUNCESTI ANI DE ZILE PENTRU A ADUCE SITE-UL PE PODIUM DUPA ANUMITE CUVINTE CHEIE.
NU ESTE DE AJUNS CA EXISTA SI ALTI WEBMASTERI CONCURENTI CARE URMARESC ACELASI LUCRU CA SI TINE.
PESTE TOATE ASTEA, VINE GOOGLE SI ZICE: ATI MUNCIT CA FRAIERII TOTI WEBMASTERII, EU AM ALTI CLIENTI MAI IMPORTANTI DECAT VOI, CARE PLATESC AD WORDS, CARE NU AU MUNCIT, DAR CARE DE MAINE VOR FI DEASUPRA VOASTRA PE PODIUM. ASA CA MULTUMITI-VA CU FRIMITURI.
Ultimele statistici arata ca Facebook a inceput sa incaseze sume din ce in ce mai mari din publicitatea platita pe aceasta pagina de socializare. Ba chiar a depasit cu mult estimarile analistilor. Nu este de mirare, devreme ce Google isi bate joc de webmasterii care i-au adus succesul. Orice pagina creata pe Facebook reprezinta un mic site. Un site gratuit, fara sa platesti nimic, nici hosting, nici realizare, usor de facut si daca nu esti specialist IT care sa stie cod HTML.
In fine...
Firmele mici dintr-un oras, vor fi interesate sa vanda local produsele si serviciile oferite, iar Facebook stie exact cum sa targheteze reclama platita astfel incat rezultatele sa fie optime. De exemplu o florarie va dori sa vanda flori in orasul in care ea isi desfasoara activitatea, pentru ca niciodata nu va comanda un client din Oradea flori la o florarie din Craiova, iar anunturile platite la Facebook vin exact in intampinarea acestei nevoi.
Deci, Facebook ofera reclama locala. Un alt exemplu ar fi Restaurantele pentru evenimente private dintr-un oras, bineinteles ca isi vor face reclama local, pentru ca viitorii miri vor fi din orasul / zona respectiva. Este firesc ca aceste restaurante sa plateasca reclama la Facebook pentru a-si gasi clientii.
CONCLUZII DESPRE FACEBOOK:
FACEBOOK ESTE MAI MULT DECAT O PAGINA DE SOCIALIZARE.
FACEBOOK INCEPE SA DEVINA SI UN MOTOR DE CAUTARE.
ITI POTI CREA RAPID O PAGINA PENTRU AFACEREA TA (UN MIC SITE) SI POTI INCEPE SA DAI ANUNT SPONSORIZAT IN ACEASTA RETEA DE SOCIALIZARE FARA SA NEDREPTATESTI PE NIMENI - ASA CUM ESTE CAZUL WEBMASTERILOR DE A CAROR MUNCA GOOGLE ISI BATE JOC.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Comentariile voastre le puteti posta aici...
Asa puteti impartasi experienta voastra cu noi.